Obchodné podmienky

Tieto obchodné podmienky sú platné pre všetky kúpne zmluvy uzatvárané medzi dodávateľom a zákazníkom. Dodávateľ si vyhradzuje právo obchodné podmienky meniť.

ČLÁNOK I. VYMEDZENIE POJMOV

  • Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu), predávajúcim a zároveň dodávateľom je: Michal Koščo MIKO, Tulipánová 3591/3, 071 01 Michalovce, IČO: 40010210, DIČ: 1023961565, IČ DPH: SK 1023961565, okresný úrad Michalovce číslo živnostenského registra: 807-5481 (ďalej len „MIKO“)
  • Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku.
    Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
    • Spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti (§ 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka).
    • Podnikateľ:
      • osoba zapísaná v obchodnom registri,
      • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
      • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
      • osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
  • Ak uvedie kupujúci v objednávke svoje IČO, platia pre neho ustanovenia VOP platné pre podnikateľov a nie je spotrebiteľom.
  • Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim-podnikateľom, výslovne neupravené týmito VOP alebo zmluvou, sa riadia príslušnými právnymi predpismi. Pri rozpore medzi VOP a individuálnou zmluvou má prednosť text zmluvy.
  • E-shop je počítačový systém na internete, umožňujúci objednávanie tovarov alebo služieb.
  • Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
  • Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formulára.
  • Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu prostredníctvom e-shopu, e-mailu aj telefonicky.

ČLÁNOK II. CENA

  • Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné.
  • Ceny sú zmluvné, aktuálne, platné vrátane DPH a všetkých ďalších daní a poplatkov, ak nie je pri konkrétnom produkte uvedené inak.
  • Poplatky za dopravu, dobierku a iné služby sú vždy uvedené v nákupnom košíku alebo pri konkrétnom tovare podľa voľby kupujúceho. Väčšina klimatizácií má dopravu zadarmo – ak nie je uvedené inak.
  • Môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy (napr. omyl pri cene v dôsledku chyby systému, zľava nad 50% bez označenia výpredaja atď.). V takom prípade je predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť, aj po potvrdení objednávky.

ČLÁNOK III. OBJEDNÁVKA

  1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope.
  2. Na správne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje, zvoliť dopravu a platbu.
  3. Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s cenou, objednávka je záväzná.
  4. Potvrdením objednávky vzniká kúpna zmluva, ktorú možno meniť len dohodou alebo podľa zákona.
  5. Po vytvorení objednávky je zaslaný e-mail o prijatí objednávky (nie je to potvrdenie objednávky).
  6. Kupujúci je viazaný k zaplateniu ceny objednaného tovaru.

ČLÁNOK IV. PLATOBNÉ PODMIENKY

  • Platba v hotovosti pri prevzatí (kuriér)
  • Platba kartou online, alebo bankovým prevodom online
  • Platba prevodom na účet – vopred
  • Platba pri osobnom prevzatí na predajni
  • Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI.

ČLÁNOK V. DODACIE PODMIENKY

  • Predávajúci je povinný do 30 dní od uzavretia zmluvy zaslať tovar (ak nie je uvedené inak).
  • Ak je tovar skladom, expedujeme čo najskôr.
  • Ak niektorý tovar nie je skladom, informujeme kupujúceho a dohodneme čiastočné dodávky.
  • Spolu s tovarom je zasielaná faktúra, návod, ďalšie dokumenty.
  • Za miesto plnenia sa považuje miesto, kam je tovar dodávaný.
  • Doprava:
    • GLS kuriér
    • Osobný odber na predajni

ČLÁNOK VI. POPLATKY ZA PREPRAVU, BALNÉ A MOŽNOSTI PLATIEB

  • Pri platbe vopred (bankový účet alebo platobná brána):
    • GLS kuriér (do 2 dní): 5,40 € s DPH (ak nie je uvedené inak)
    • Osobný odber: zdarma
  • Pri platbe na dobierku:
    • GLS kuriér: 6,24 € s DPH (ak nie je uvedené inak)
    • Osobný odber: zdarma
  • Predávajúci sa môže dohodnúť aj na inom postupe/cene za dopravu s kupujúcim.
  • Pri nákupe nad 100 € je doprava zdarma (ak nie je uvedené inak).

ČLÁNOK VII. PREVOD VLASTNÍCKEHO PRÁVA

  • Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až po zaplatení plnej ceny.
  • Pri reklamácii je nutné, aby bol predmet reklamácie uhradený v plnej výške.

ČLÁNOK VIII. STORNO KÚPNEJ ZMLUVY / ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

  • Kupujúci môže stornovať objednávku do 24 hodín od vzniku zmluvy (bez storno poplatku pri tovare na zákazku iba podľa zákona).
  • Predávajúci môže odstúpiť od zmluvy v prípade zjavnej chyby v cene do 14 dní od uzavretia zmluvy.
  • Pri zaplatení aspoň časti ceny bude suma vrátená do 14 dní od odstúpenia.

ČLÁNOK IX. VRÁTENIE TOVARU – PRÁVO SPOTREBITEĽA VRÁTIŤ TOVAR BEZ UDANIA DÔVODU

Lehota na vrátenie tovaru je 14 dní od prevzatia tovaru. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v tejto lehote podľa zákona č. 102/2014 Z. z.

  1. Pre uplatnenie práva na vrátenie tovaru je potrebné doručiť odstúpenie písomne na našu adresu alebo poštou najneskôr v posledný deň lehoty.
    Použite formulár: Odstúpenie od kúpnej zmluvy (PDF)
  2. Po oznámení o odstúpení odošlite alebo doručte tovar (s faktúrou a dokumentáciou) najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia.
  3. Tovar nezasielajte na dobierku – nebude prevzatý.
  4. Peniaze vraciame do 14 dní od doručenia odstúpenia, najskôr po doručení tovaru alebo potvrdení jeho zaslania.
  5. Náklady na vrátenie tovaru (poštovné, kuriér) znáša kupujúci. Pri vrátení klimatizácie a iných rozmerných produktov hradí kupujúci všetky náklady na dopravu oboch balení naspäť na našu adresu.
  6. Za spracovanie vrátenia tovaru neúčtujeme žiadny poplatok (tzv. restocking fee).
  7. Právo na odstúpenie sa nevzťahuje na tovary a služby vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014 Z.z.
  8. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný na zistenie funkčnosti.

ČLÁNOK X. PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

Kupujúci je povinný:

  • prevziať objednaný tovar
  • zaplatiť dohodnutú cenu
  • skontrolovať neporušenosť obalu/tovaru pri preberaní

Predávajúci je povinný:

  • dodať tovar v požadovanej kvalite, množstve a cene
  • priložiť všetky dokumenty (faktúra, reklamačný list, návod v slovenskom jazyku)

ČLÁNOK XI. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

  • Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. a GDPR.
  • Podrobnosti o spracovaní osobných údajov nájdete na stránke: Podmienky ochrany osobných údajov
  • Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje tretím osobám okrem prepravnej spoločnosti (doručenie), alebo štátnym orgánom v prípade kontroly.
  • Kupujúci môže byť vyzvaný na hodnotenie obchodu cez Heureka.sk/Pricemania.sk.

ČLÁNOK XII. ZMLUVNÁ POKUTA

  • Predávajúci si vyhradzuje právo udeliť kupujúcemu zmluvnú pokutu vo výške 10 € v prípade, že vznikla kúpna zmluva, ktorú nestornoval alebo od ktorej neodstúpil a tovar si neprevzal.

ČLÁNOK XIII. Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS/ODR)

  1. V prípade, že medzi predávajúcim a kupujúcim vznikne spor z kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní služieb, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, má kupujúci právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov (ARS).
  2. Pred využitím alternatívneho riešenia sporu odporúčame kupujúcemu, aby nás najskôr kontaktoval a pokúsil sa spor vyriešiť priamo s nami. Kontaktovať nás môžete na e-mailovej adrese info@mikoklima.sk alebo na telefónnom čísle +421 905 408 976.
  3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je najmä Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27.
  4. Kupujúci má tiež možnosť využiť európsku platformu na online riešenie sporov (ODR).
  5. Toto právo vyplýva zo zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

ČLÁNOK XIV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  • Predávajúci si vyhradzuje právo meniť tieto obchodné a reklamačné podmienky.
  • Platné podmienky sú vždy zverejnené na internetovej stránke predávajúceho.
  • Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí so znením obchodných a reklamačných podmienok.

REKLAMAČNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU (E-SHOPU)

  • Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený od predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
  • V prípade, že vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, reklamáciu je možné vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl. Občianskeho zákonníka.
  • Ak je kupujúci spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci podnikateľskej činnosti), na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka 24 mesiacov (ak nie je pri tovare uvedené inak).
    Postupuje sa podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka.
  • Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, záručná doba je 1 rok a postupuje sa podľa Obchodného zákonníka.
  • Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti, alebo priamo od predávajúceho pri osobnom odbere.
  • Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne po zistení vady.
  • Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené:
    • mechanickým poškodením výrobku kupujúcim,
    • nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom,
    • používaním v nevhodných podmienkach (vlhkosť, chemické, mechanické vplyvy),
    • zanedbaním starostlivosti a údržby,
    • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
    • používaním v rozpore s dokumentáciou, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi,
    • pri živelnej pohrome,
    • bežným opotrebením tovaru (kratšiu životnosť nemožno považovať za vadu).
  • Postup pri reklamácii:
    1. Reklamovaný tovar zašli na adresu predávajúceho (neposielaj na dobierku) alebo doruč osobne na kontaktnú adresu.
    2. Tovar dobre zabaľ, aby nedošlo k poškodeniu počas prepravy. Odporúčame poslať doporučene, prípadne poistenou zásielkou.
    3. K tovaru prilož kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a vyplnený Reklamačný formulár (odporúčame).
    4. Reklamáciu uplatni písomne (poštou) alebo osobne (nie e-mailom).
  • Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie vhodnou formou.
    Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu.
  • Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, bude doručené bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
  • Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní od jej uplatnenia. V odôvodnených prípadoch (zložité technické posúdenie) najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  • Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví predávajúci reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch aj neskôr, najneskôr však do 30 dní od uplatnenia reklamácie.
  • Po uplynutí 30-dňovej lehoty má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a vrátime mu plnú sumu za tovar, alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
  • Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
    • pri odstrániteľnej chybe – právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady,
    • môže požadovať výmenu veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady,
    • pri neodstrániteľnej chybe, ktorá bráni užívaniu veci – právo na výmenu alebo odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).
  • Reklamácia je vybavená, ak sa skončí reklamácia odovzdaním tovaru, výmenou, vrátením kúpnej ceny, výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodneným zamietnutím.
  • Nepoškodenie tovaru a obalu je potrebné skontrolovať pri preberaní, odporúčame skontrolovať v prítomnosti kuriéra.
  • Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok a predávajúci si vyhradzuje právo ich meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.

HEUREKA – SLUŽBA OVERENÉ ZÁKAZNÍKMI

Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov, neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu.

Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie spätnej väzby a analýz trhového postavenia využívame sprostredkovateľa, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk, ktorému na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu.

Vaše osobné údaje nie sú odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

Adresa predajne: Svietidlá MIKO, Močarianska 8, 071 01 Michalovce