Obchodné podmienky
Tieto obchodné podmienky sú platné pre všetky kúpne zmluvy uzatvárané medzi dodávateľom a zákazníkom. Dodávateľ si vyhradzuje právo obchodné podmienky meniť.
ČLÁNOK I. VYMEDZENIE POJMOV
- Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu), predávajúcim a zároveň dodávateľom je: Michal Koščo MIKO, Tulipánová 3591/3, 071 01 Michalovce, IČO: 40010210, DIČ: 1023961565, IČ DPH: SK 1023961565, okresný úrad Michalovce číslo živnostenského registra: 807-5481 (ďalej len „MIKO“)
- Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku.
Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.- Spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti (§ 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka).
- Podnikateľ:
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
- Ak uvedie kupujúci v objednávke svoje IČO, platia pre neho ustanovenia VOP platné pre podnikateľov a nie je spotrebiteľom.
- Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim-podnikateľom, výslovne neupravené týmito VOP alebo zmluvou, sa riadia príslušnými právnymi predpismi. Pri rozpore medzi VOP a individuálnou zmluvou má prednosť text zmluvy.
- E-shop je počítačový systém na internete, umožňujúci objednávanie tovarov alebo služieb.
- Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formulára.
- Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu prostredníctvom e-shopu, e-mailu aj telefonicky.
ČLÁNOK II. CENA
- Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné.
- Ceny sú zmluvné, aktuálne, platné vrátane DPH a všetkých ďalších daní a poplatkov, ak nie je pri konkrétnom produkte uvedené inak.
- Poplatky za dopravu, dobierku a iné služby sú vždy uvedené v nákupnom košíku alebo pri konkrétnom tovare podľa voľby kupujúceho. Väčšina klimatizácií má dopravu zadarmo – ak nie je uvedené inak.
- Môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy (napr. omyl pri cene v dôsledku chyby systému, zľava nad 50% bez označenia výpredaja atď.). V takom prípade je predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť, aj po potvrdení objednávky.
ČLÁNOK III. OBJEDNÁVKA
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope.
- Na správne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje, zvoliť dopravu a platbu.
- Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s cenou, objednávka je záväzná.
- Potvrdením objednávky vzniká kúpna zmluva, ktorú možno meniť len dohodou alebo podľa zákona.
- Po vytvorení objednávky je zaslaný e-mail o prijatí objednávky (nie je to potvrdenie objednávky).
- Kupujúci je viazaný k zaplateniu ceny objednaného tovaru.
ČLÁNOK IV. PLATOBNÉ PODMIENKY
- Platba v hotovosti pri prevzatí (kuriér)
- Platba kartou online, alebo bankovým prevodom online
- Platba prevodom na účet – vopred
- Platba pri osobnom prevzatí na predajni
- Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI.
ČLÁNOK V. DODACIE PODMIENKY
- Predávajúci je povinný do 30 dní od uzavretia zmluvy zaslať tovar (ak nie je uvedené inak).
- Ak je tovar skladom, expedujeme čo najskôr.
- Ak niektorý tovar nie je skladom, informujeme kupujúceho a dohodneme čiastočné dodávky.
- Spolu s tovarom je zasielaná faktúra, návod, ďalšie dokumenty.
- Za miesto plnenia sa považuje miesto, kam je tovar dodávaný.
- Doprava:
- GLS kuriér
- Osobný odber na predajni
ČLÁNOK VI. POPLATKY ZA PREPRAVU, BALNÉ A MOŽNOSTI PLATIEB
- Pri platbe vopred (bankový účet alebo platobná brána):
- GLS kuriér (do 2 dní): 5,40 € s DPH (ak nie je uvedené inak)
- Osobný odber: zdarma
- Pri platbe na dobierku:
- GLS kuriér: 6,24 € s DPH (ak nie je uvedené inak)
- Osobný odber: zdarma
- Predávajúci sa môže dohodnúť aj na inom postupe/cene za dopravu s kupujúcim.
- Pri nákupe nad 100 € je doprava zdarma (ak nie je uvedené inak).
ČLÁNOK VII. PREVOD VLASTNÍCKEHO PRÁVA
- Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až po zaplatení plnej ceny.
- Pri reklamácii je nutné, aby bol predmet reklamácie uhradený v plnej výške.
ČLÁNOK VIII. STORNO KÚPNEJ ZMLUVY / ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
- Kupujúci môže stornovať objednávku do 24 hodín od vzniku zmluvy (bez storno poplatku pri tovare na zákazku iba podľa zákona).
- Predávajúci môže odstúpiť od zmluvy v prípade zjavnej chyby v cene do 14 dní od uzavretia zmluvy.
- Pri zaplatení aspoň časti ceny bude suma vrátená do 14 dní od odstúpenia.
ČLÁNOK IX. VRÁTENIE TOVARU – PRÁVO SPOTREBITEĽA VRÁTIŤ TOVAR BEZ UDANIA DÔVODU
Lehota na vrátenie tovaru je 14 dní od prevzatia tovaru. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v tejto lehote podľa zákona č. 102/2014 Z. z.
- Pre uplatnenie práva na vrátenie tovaru je potrebné doručiť odstúpenie písomne na našu adresu alebo poštou najneskôr v posledný deň lehoty.
Použite formulár: Odstúpenie od kúpnej zmluvy (PDF) - Po oznámení o odstúpení odošlite alebo doručte tovar (s faktúrou a dokumentáciou) najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia.
- Tovar nezasielajte na dobierku – nebude prevzatý.
- Peniaze vraciame do 14 dní od doručenia odstúpenia, najskôr po doručení tovaru alebo potvrdení jeho zaslania.
- Náklady na vrátenie tovaru (poštovné, kuriér) znáša kupujúci. Pri vrátení klimatizácie a iných rozmerných produktov hradí kupujúci všetky náklady na dopravu oboch balení naspäť na našu adresu.
- Za spracovanie vrátenia tovaru neúčtujeme žiadny poplatok (tzv. restocking fee).
- Právo na odstúpenie sa nevzťahuje na tovary a služby vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014 Z.z.
- Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný na zistenie funkčnosti.
ČLÁNOK X. PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný tovar
- zaplatiť dohodnutú cenu
- skontrolovať neporušenosť obalu/tovaru pri preberaní
Predávajúci je povinný:
- dodať tovar v požadovanej kvalite, množstve a cene
- priložiť všetky dokumenty (faktúra, reklamačný list, návod v slovenskom jazyku)
ČLÁNOK XI. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
- Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. a GDPR.
- Podrobnosti o spracovaní osobných údajov nájdete na stránke: Podmienky ochrany osobných údajov
- Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje tretím osobám okrem prepravnej spoločnosti (doručenie), alebo štátnym orgánom v prípade kontroly.
- Kupujúci môže byť vyzvaný na hodnotenie obchodu cez Heureka.sk/Pricemania.sk.
ČLÁNOK XII. ZMLUVNÁ POKUTA
- Predávajúci si vyhradzuje právo udeliť kupujúcemu zmluvnú pokutu vo výške 10 € v prípade, že vznikla kúpna zmluva, ktorú nestornoval alebo od ktorej neodstúpil a tovar si neprevzal.
ČLÁNOK XIII. Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS/ODR)
- V prípade, že medzi predávajúcim a kupujúcim vznikne spor z kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní služieb, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, má kupujúci právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov (ARS).
- Pred využitím alternatívneho riešenia sporu odporúčame kupujúcemu, aby nás najskôr kontaktoval a pokúsil sa spor vyriešiť priamo s nami. Kontaktovať nás môžete na e-mailovej adrese info@mikoklima.sk alebo na telefónnom čísle +421 905 408 976.
- Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je najmä Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27.
- Kupujúci má tiež možnosť využiť európsku platformu na online riešenie sporov (ODR).
- Toto právo vyplýva zo zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
ČLÁNOK XIV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť tieto obchodné a reklamačné podmienky.
- Platné podmienky sú vždy zverejnené na internetovej stránke predávajúceho.
- Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí so znením obchodných a reklamačných podmienok.
REKLAMAČNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU (E-SHOPU)
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený od predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
- V prípade, že vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, reklamáciu je možné vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl. Občianskeho zákonníka.
- Ak je kupujúci spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci podnikateľskej činnosti), na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka 24 mesiacov (ak nie je pri tovare uvedené inak).
Postupuje sa podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. - Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, záručná doba je 1 rok a postupuje sa podľa Obchodného zákonníka.
- Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti, alebo priamo od predávajúceho pri osobnom odbere.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne po zistení vady.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené:
- mechanickým poškodením výrobku kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom,
- používaním v nevhodných podmienkach (vlhkosť, chemické, mechanické vplyvy),
- zanedbaním starostlivosti a údržby,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním v rozpore s dokumentáciou, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi,
- pri živelnej pohrome,
- bežným opotrebením tovaru (kratšiu životnosť nemožno považovať za vadu).
- Postup pri reklamácii:
- Reklamovaný tovar zašli na adresu predávajúceho (neposielaj na dobierku) alebo doruč osobne na kontaktnú adresu.
- Tovar dobre zabaľ, aby nedošlo k poškodeniu počas prepravy. Odporúčame poslať doporučene, prípadne poistenou zásielkou.
- K tovaru prilož kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a vyplnený Reklamačný formulár (odporúčame).
- Reklamáciu uplatni písomne (poštou) alebo osobne (nie e-mailom).
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie vhodnou formou.
Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. - Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, bude doručené bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
- Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní od jej uplatnenia. V odôvodnených prípadoch (zložité technické posúdenie) najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví predávajúci reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch aj neskôr, najneskôr však do 30 dní od uplatnenia reklamácie.
- Po uplynutí 30-dňovej lehoty má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a vrátime mu plnú sumu za tovar, alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- pri odstrániteľnej chybe – právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady,
- môže požadovať výmenu veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady,
- pri neodstrániteľnej chybe, ktorá bráni užívaniu veci – právo na výmenu alebo odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).
- Reklamácia je vybavená, ak sa skončí reklamácia odovzdaním tovaru, výmenou, vrátením kúpnej ceny, výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodneným zamietnutím.
- Nepoškodenie tovaru a obalu je potrebné skontrolovať pri preberaní, odporúčame skontrolovať v prítomnosti kuriéra.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok a predávajúci si vyhradzuje právo ich meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
HEUREKA – SLUŽBA OVERENÉ ZÁKAZNÍKMI
Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov, neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu.
Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie spätnej väzby a analýz trhového postavenia využívame sprostredkovateľa, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk, ktorému na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu.
Vaše osobné údaje nie sú odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.
Adresa predajne: Svietidlá MIKO, Močarianska 8, 071 01 Michalovce